Untitled document
szkolenia, coaching, projekty HR - Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu
Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu - coaching, psychologia biznesu, szkolenia, ocena pracy
Forum dla uczestników szkoleń Centrum Szkoleń i Psychologii BiznesuCzat dla uczestników szkoleń Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Untitled document

Ważne czy Pilne?

Untitled document

Ważne czy pilne?

„Żaden wiatr nie sprzyja temu, kto nie ma wyznaczonego portu" M. Montaigne

Jeśli masz poczucie, ze na wszystko brakuje ci czasu, termin goni termin a ,mimo tego, ze pracy poświęcasz już prawie wszystko nie udaje się załatwić wielu ważnych spraw ...zatrzymaj się na chwile w biegu i zastanów jak zarządzasz swoim czasem? Skorzystaj z kilku rad jak ogarnąć czas by nie przeciekał przez palce, a z wroga stał się sprzymierzeńcem;

  1. Ustal swoje zawodowe cele.Cele te powinny wyrażać rzeczywiste interesy firmy, w której pracujesz. Pamiętaj o zasadach wyznaczania celów (znajdziesz je wśród porad expertów Centrum) i o tym, że bez nich nigdy nie będziesz wiedzieć czy okoliczności z którymi masz do czynienia są dla Ciebie korzystne czy nie.
  2. Każdorazowo realizując swoje cele, zadania i projekty określ termin ich realizacji
  3. Skorzystaj z doświadczeń generała Eisenhowera i podziel swoje zadania i sprawy na 4 kategorie:
  4. Powyższa macierz pozwoli Ci podejmować trafne decyzje i ustalić hierarchię ważności spraw a w konsekwencji zaplanować swój czas
  5. Podjęte zadania realizuj od razu, skoncentruj się tylko na jednej sprawie
  6. Korzystaj z terminarza - dzień wcześniej przemyśl plan dnia i precyzyjnie zapisz terminy realizacji poszczególnych spraw
  7. Posprzątaj biurko, zrób przegląd dokumentów i e-maili w komputerze, kup kolorowe segregatory i wprowadź ład w papierach - systematycznie usuwaj zbędne pliki - bałagan to największy pożeracz czasu
  8. Wytrop innych złodziei czasu; np. usuwaj spam ze swojej skrzynki e-mailowej bez uprzedniego przeczytania, rzuć palenie w pracy- będziesz zdrowszy i zyskasz średnio 40 minut dodatkowego czasu,
  9. Bądź asertywny - nie bój się odmawiać kiedy ktoś prosi Cię o przysługę, a Ty jesteś w trakcie załatwiania ważnej sprawy
  10. Deleguj zadania - porzuć przekonanie , że jesteś niezastąpiony.
  11. Przyglądnij się swojemu życiu prywatnemu- może cześć twoich obowiązków można podzielić miedzy innych domowników
  12. Zacznij wstawać pół godziny wcześniej - w ten sposób unikniesz syndromu „łapania uciekającego dnia, czyli ciągłego biegu i napięcia wynikającego z poczucia, ze nie zdążysz. Znajdziesz wtedy chwilę na przeczytanie gazety, a poranne korki nie przeszkodzą w dotarciu na czas do pracy.
  13. Zaplanuj czas na odpoczynek - poświęć go sobie i najbliższym, w tym czasie wyłącz myślenie o pracy-gdy do niej wrócisz będziesz efektywniejszy i unikniesz syndromu wypalenia zawodowego czyli negatywnych skutków psychofizycznych przeciążenia pracą i stresem. dr Anna Syrek-Kosowska
 
Untitled document
WSPÓŁPRACUJEMY Z:

Insights Discovery

Professional Coaching Academy

Akademia Profesjonalnego Coachingu

Professional Coaching Academy

Untitled document
Wszelkie prawa do stron Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu zastrzeżone.
Copyright CSiPB 2008