Untitled document
szkolenia, coaching, projekty HR - Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu
Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu - coaching, psychologia biznesu, szkolenia, ocena pracy
Forum dla uczestników szkoleń Centrum Szkoleń i Psychologii BiznesuCzat dla uczestników szkoleń Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Untitled document

Dotrzymywanie obietnic

Untitled document

Dzisiejsze szkolenie rozpocznę od zagadki: co łączy te nazwy: Polska Grupa Farmaceutyczna, Energomontaż, Itella Corporation, Capital Financial, Armstrong - sufity podwieszane, Commercial Union, Joppres - reklama w Internecie, Rukki-blachy dachowe, Carfllet - leasing samochodów, a także Platforma Obywatelska i PIS?

Na stronach internetowych tych firm i organizacji politycznych w różnych miejscach, czasem w informacji o firmie, czasem w sprawozdaniu z działalności pojawia się hasło dotrzymujemy obietnic. I o tym dzisiaj chciałbym krótko opowiedzieć.

Na pewno każdy z Państwa słyszał o pojęciu marki firmy i jej budowaniu. Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jednym z elementów marki firmy jest to jak postrzegana jest jej wiarygodność. Im bardziej wiarygodnie firma prezentuje się inwestorom, dostawcom, partnerom handlowym tym większy zdobywa szacunek i większe jest zaufanie w przyszłość firmy.

Przekłada się to na wymierne kwoty ponieważ w ekonomii istnieje takie pojęcie jak kapitał reputacji. Kapitał reputacji to kwota o jaką wartość rynkowa firmy przewyższa wartość likwidacji jej kapitału. Co to oznacza w praktyce. Na prezentacji 10 minutowej poznaliśmy dobrze firmę JFG. JFG na pewno dotrzymuje obietnic i ma wiele pozytywnych rekomendacji od osób którym zamontował stolarkę. Gdyby Jerzy chciał teraz sprzedać firmę to mimo, że np. cały majątek wart byłby powiedzmy 500000 zł to nabywca z uwagi na reputację firmy skłonny będzie zapłacić np. 750000 zł.

Każdy z nas doskonale zna reakcję dzieci na niedotrzymaną obietnicę. Wpatrzone w nas oczy i smutny głos mówiący „przecież obiecałeś" Wycieczka do zoo która się nie odbyła, wspólny spacer o którym zapomnieliśmy to dla nas zaaferowanych codziennym życiem może być błahostka, ale dla dziecka to bardzo ważne. W relacjach z dziećmi łatwo przekonujemy się, że raz nadszarpnięte zaufanie bardzo trudno jest odbudować. Pamiętajmy że w każdym z nas, również w naszych klientach ukryte w podświadomości znajduje się znajduje się wewnętrzne dziecko. Zatem dbajmy aby było ono zawsze zadowolone i pewne że dotrzymamy danego słowa.

Na zakończenie historia o dotrzymywaniu obietnic z mojej działalności.

Dwa lata temu pracowałem jako przedstawiciel handlowy jednego z większych producentów chemii budowlanej. Mój klient zamówił niewielką ilość farby, otrzymał potwierdzenie jej dostawy, na podstawie tego potwierdzenia poinformował klienta o terminie odbioru. Niestety siła wyższa w postaci awarii maszyny spowodowała że farba nie trafiła do samochodu z towarem tylko powędrowała na magazyn czekając na następny transport... za kilka dni. Pojechałem więc do fabryki i osobiście przywiozłem te kilka wiaderek poświęcając na to kilka godzin i przekładając parę spotkań. Z punktu widzenia tej pojedynczej transakcji była to rzecz całkowicie nieopłacalna. Jednak dzięki temu w ciągu miesiąca obroty z hurtownią wzrosły o 50% - w każdej sytuacji kiedy była umówiona ekipa wykonawcza, rozstawione rusztowania lub napięte terminy materiał był dostarczany od nas jako od firmy która zawsze dostarcza materiał na czas.

Tak więc hasło do zapamiętania na dziś brzmi: budujmy kapitał reputacji!

Zespół konsultantów CSiPB

Artykuł jest podsumowaniem cyklicznego szkolenia prowadzonego przez CSiPB w ramach spotkań grupy BNI.

 
Untitled document
WSPÓŁPRACUJEMY Z:

Insights Discovery

Professional Coaching Academy

Akademia Profesjonalnego Coachingu

Professional Coaching Academy

Untitled document
Wszelkie prawa do stron Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu zastrzeżone.
Copyright CSiPB 2008